Recent Comments

Hanneke Schreurs on Dieet Nederlands
Hanneke Schreurs on Dieet Nederlands

Archives

Categories

 

Het is goed dat we een enorme administratie hebben bijgehouden. Veel dingen heb ik ooit aangemerkt als verbetering maar zijn gedurende het voortgaan van de tijd geheel uit mijn geheugen verdwenen. Dat is natuurlijk sowieso heel moeilijk bij een ziekte als MS. Gaat het beter door het dieet of doordat het gewoon af en toe beter gaat of doordat je toch weer wat hoop hebt?

Anderhalve maand geleden was ik nog in Heliomare, een revalidatiecentrum. Ik ben daar een aantal weken geweest om te leren darmspoelen. Ontzettend goor maar noodzakelijk omdat ik chronisch verstopt was. Sinds anderhalve week het Terry Wahls dieet heb ik het nooit meer hoeven doen. Zo veel fruit en groente daar kan geen verstopping tegenop.

Een andere positieve verandering is de warmte van mijn handen. Mijn voeten zijn nog steeds ijzig maar mijn handen zijn altijd  gloeiend warm. Misschien omdat je altijd aan het verteren bent of zo?

Het verslikken is veel en veel minder erg geworden. Het is zelfs vrijwel weg. En dat terwijl ik me zo vaak verslikte dat ik vaak het eten of drinken maar helemaal  uit- of zelfs afstelde.


Leave a Reply

