Recent Comments

Alyson on Wahls diet
monique12345 on Wahls diet
Jeff on Wahls diet
Hanneke Schreurs on Dieet Nederlands
Hanneke Schreurs on Dieet Nederlands

Archives

Categories

Blog 20-03-2013

Het is 2013 en ik heb nu tien jaar de diagnose MS. Maar er is niet echt reden om te feesten. Al na 5 jaar bleek mijn MS secundair-progressief te zijn geworden. Inmiddels kan ik niet een meer staan en het is maar goed dat er gisteren een (zelf te bedienen) tillift is geïnstalleerd.

Mijn neuroloog kan al jaren helemaal niets voor me doen. Dus ik probeer het dieet dat bedacht is door Terry Wahls. Zij is een internist die zelf in 2000 de diagnose secundair-progressieve MS kreeg maar grotendeels weer functioneert  door haar dieet. Ze zegt overigens zelf dat ze ‘by no means cured’ is. Toch, zou ik, als ik foto’s zie van haar op de fiets en het paard graag met haar willen ruilen.

Ik ben nu iets langer dan 6 weken bezig. Ik volg niet alles strikt op. Het gaat me te ver om mijn vlees rauw te eten bijvoorbeeld.

Ik merk zeker positieve veranderingen maar het gaat me allemaal veel te langzaam. Dr. Wahls merkte voor het eerst grote veranderingen toen ze 3 maanden bezig was dus ik houd nog even vol. Nadelen van het dieet zijn onder andere de prijs (groenten en fruit, zeker biologisch, zijn heel duur en de bewerkelijkheid. Als mijn zus niet elke dag eten voor me zou maken, had ik het al lang opgegeven.


Leave a comment